2008. augusztus 29., péntek

RETROSSZKEDV

Tegnap elkirándultuk magunkat Szlovákiába.Megmutattuk Anyunak a Párkányi hidat, majd benéztünk a sétálóutcába is.A múltkor kinéztem magunknak egy jó "kis" 50 literes fazekat;persze volt kisebb is. Nos a héten hallottuk, hogy belátható időn belül Szlovákiában be szeretnék vezetni az eurót. A szlovák árusok ennek örömére felemelték az árakat és kiírták euróban is. Kár volt.Olyan szintű lett a drágulás, hogy tulajdonképpen semmit nem vettünk meg. A konyhai dolgokat annyira felárazták, hogy feleáron itthon is megkapom a Kátaynál ugyanazt!
A jó kis duplafalu tejfőzőt beárazták 440.- Sk.Ez kb.8.-Ft/1 koronával számolva is 3520 forint.Nos ennyiből itthon is kijövök, és sokkal igényesebbet kapok.
Így jártam a merülőforralóval is.Ez a világ egyik jó kis találmánya.Ja ,csak kicsit furcsa, hogy egy darab "kunkori-malacfarok" hogy kerülhet 500.- Sk-ba.Tehát 4000.-Ft, ennyiért veszek 3 darab nagyméretű vízforraló bödönt.Igaz az kicsit feltűnőbb, de hát ez van.
Tény,hogy nekem viszont sikerült örömet szerezni: találtunk egy csomag piros műanyag mézeskalács kiszúrót /kínai persze/! Végre volt emberke formájú! Aztán ráakadtunk még egyéb, mindenféle formájú süteménysütőre is.Egy másik boltban Anya meglepett egy kb.40 cm magas aluminium karácsonyfa alakú piskóta formával. Na ennyit sikerült begyűjtenünk!Este már el is mostam őket, mennek egy kicsit pihenni, és 3 hónap múlva munkába állnak!!

Elkeseredésünkben úgy döntöttünk, hogy átautózunk Sahyba /Ipolyság/. Valaha gyerekkoromban nagyon sokat jártunk oda.Lakott ott egy idős házaspár ismerősünk és őket látogattuk meg, szinte 2 hetente.Meghaltak sajnos már mind a ketten, így elmaradtak a látogatások. Most mutatta meg Anya, melyik hintán hintáztam nagyon sokszor...
Jöttek vissza az emlékek szép sorban. A régi boltok, emberek,illatok..
Mielőtt visszamentünk volna a hintához, ebédelni indultunk.Inkább éhen haltam volna!!!

Nincsenek megjegyzések: