2008. szeptember 7., vasárnap

ŐFELSÉGE

A cím a tegnapi mozizásra utal. Őfelsége pincére voltam!ez volt a film címe.Tettem ugyan egy kósza ígéretet blogomban, hogy ugye nem megyek ebben az évben moziba, de ezt most megszegtem Jirzi Menzel miatt!
Nem bírtam a kíváncsiságommal és elcipeltem /nem kellett nagy erőfeszítés/a barátainkat is!
Hónom alá kaptam Macit,Gizi Anyukát és Gizi Apukát is (ez úgy igaz, hogy én vagyok a legkisebb magasságú a a társaságban, tehát a hónuk alatt elbandukoltam szépen) és megcéloztuk az Uránia mozit.
Óvatosan pénteken megvettük a jegyet Medvécskével.Ott is kiborultam, az még hozzátartozott a pépntekhez!A csodálatosan felújított Urániába becammogtunk a Keletinél tett túrázás után.Eszméletlen meleg volt és jólesett a klimatizált előcsarnok.Tátottam a számat, mert 20 éve nem voltam a nemrég felújított moziban.Mire lehűltem , kezdtem kissé türelmetlenkedni, mert a jegypénztárnál nem volt senki.Mancika a pénztáros, folyóügyeit intézte.Gondoltuk Ő is ember, nem tudja kiizzadni.Oké!De 15 perc után, már untam magam.Megnéztem az összes Pesti Estet, a vidéki számokat is átnyaltam.Aztán azzal játszottam, hogy forgattam az állványt, amin az újságok voltak! A szél lapozni tud, de olvasni nem!!!!Ezt a végső konklúziót vontam le és azt is, hogy mire jó ha 2 pénztáros van, vagy van a közelben mobilwc!!Majd meggyütt Mancika, és a haját böngyörgette szőkén! Nem mentem a közelébe!
Nos Mancika szombat délután is el volt foglalva a pénztárban.Akkor éppen ebédelt, vagy uzsizott délután 3/4 5-kor szőkén!!!Persze rámjött a nevetés!Tudom ember és neki is kell ennie! De miért a pénztárban????

Nos még mielőtt bementünk Mancikát meglesni a pénztárban, a bejáratnál nagy tömeg kirobbanását láttuk!Kirohant egy menyasszony és egy vőlegény /milyen hüjén nézett volna ki ha mondjuk 2 menyasszony és 1 vőlegény jön ki!/ és utánuk a násznép!!!
Nagyon örültek és mindenki vonult, felelősségük teljes tudatában, ahogy Anyu szokta mondani!
Aztán csend lett és az ajtón felfedeztünk egy plakátot:az ő esküvőjük volt kiplakantírozva, mintha egy filmbemutató lett volna!Jó az ötlet! Sok boldogásgot Nekik!
Végre bementünk Mancika-nézőbe! Utána lemásztunk az alagsorba, 5 perc lépcsőzés után és bejutottunk egy indiai kávézóba!Persze nem kávéztunk, hanem innivalót vettünk és nézelődtünk.Ha nem lettek volna rajtunk kívül mások, akkor beleültem volna a jó kis indiai székekbe.De nem mertem.Pár perc várakozás után bemehettünk és elfoglalhattuk a helyeinket.
Kétszemélyes székek voltak,vagy inkább úgy mondom két személy ült egy széles fotelben.Még jó hogy Maci mellé szólt a jegyem!Gizi apuka és Gizi Anyuka mellénk csüccsent!Utolsó sor, mögöttünk-felettünk a vetítő!Ha Giziék vagy Maci felemeli a kezét , nincs film!Én ha felálltam volna talán belenézhettem volna a vetítőbe, de aztán soha többénem láttam volna semmit!
A film:Bohumil Hrabal könyvéből ötletelte és rendezte Jirzi Menzel.10 éve nem rendezett , ezért is volt kuriózum a film!Most nem állok neki leírni miről szól, tesék utánanézni, önszorgalomból!
De, a tény hogy ,mint manapság minden film 120 perc, kicsit hosszúra nyúlt!90 perc untig elég lett volna.Ezen kívül viszont, nagyon tetszett! Ajánlom mindenkinek!
Jótanácsok: tessék vinni olvasószemüveget, mert feliratos, sőt fehér betűkkel van a szöveg, így fehér bot vitele is javasolt!A felét nem láttam, mert fehér háttér előtt a legjobb a fehér betű!Érdemes mozi előtt esetleg csehül megtanulni, nehogy másra is rájöjjön a röhögés a cseh nyelv szépségei miatt!
A moziban eszembe jutott Anya:sokat vetítősködött még nagyon régen,Főmos korában, milyen lehetett a mozi akkoriban vajon?Milyen lehetett egy filmet 8-szor látni?

Nincsenek megjegyzések: