2011. április 15., péntek

ÉGIG ÉRŐ FŰ






A velem egykorú "nyugdíjasok" emlékeznek még az Égig érő fű című, 1979-ben készült,kultikus gyermekfilmre! Janikovszky Éva írta, majd Palásthy György rendezte filmre.
Poldi bácsi 40 éves parkőri munkájából nyugdíjba készül és folyton emlegeti, hogy "Csak az a szép zöld gyep, az fog nekem hiányozni, semmi más !"
Nos most Poldi bácsi helyére képzeljetek el engem.40 éves leszek nyáron, és a szép zöld gyep hiányzik már most!
Kedvenc /és egyben egyetlen Férjem és Medvém!!/  2 hete hét végén eljött velem szúnyogriasztó-növény-palánta-vásárlásra!Nos találtunk is, de irtó drága volt!Szúnyogot is írt, meg a  vásárló pénztárcáját is!
Na bedühödtünk és a Baumaxban vigasztalásul Medvécske kitúrt egy 1 kilós RAPID fűmag csomagot!Röhögtünk egy nagyot, mi a fenétől rapid? De azért beültettük a balkonládikókba tudományosan.Ami azt jelenti, hogy elolvastam szépen a használati utasítást:4-5 dkg fűmag mondjuk 2 négyzetméterre.
Na ja, de én és a mértékegységek, az két más világ.Vizuálisan elképzeltem:a legkisebb helyiség nálunk úgy 1,5 négyzetméter lehet, arra 4 dkg magot elég kevésnek ítéltem, arányában.
Így aztán balkonládikónként egy nagy maroknyi magot nyomattam, legyen szép dús gyep!Hátha UEFA döntőt játszanak majd a hangyák rajta!Minden nap locsolgattuk, tudományosan:esőztető locsolás!A kisebbik narancssárga gyermek-locsolókannával pancsiztam!
Persze napokig semmi nem történt, azon kívül, hogy a dög madarak az udvarban ki akarták zabálni a magokat! Aztán fürödtek a ládikóban a nedves földben, de úgy hogy tiszta föld lett minden körben.
Pár nap után elkezdtek kibújni a kis fűmanók! Na kitaláltuk, hogy szembeszállunk a Hitchcock-madarakkal, mert vasárnap odáig fajult a dolog, hogy partvissal kergettem egy fekete rigót!!!
Vágtam ki helyes kis szúnyogháló darabokat és fogvájó pálcikákkal a földhöz erősítettem!Túljártunk a szárnyas veszedelmek eszén!Eddig!
Ma reggel füvet nyírtam, igazi fűnyíró ollóval!Igen röhejesnek ítéltem a dolgot, mert a balkonláda szélessége kb.15 centi, a hossza pedig úgy 35 cm.Nos az olló kb.18 centi hosszú!Höhö!!!
Igazán először valami gépre vágytam, mondjuk egy nullás-gépre vagy egy orrszőr-nyíró-kézi-készülékre!
De be kellett érnem a fűnyíró ollóval....

GYEP

A MAJORSÁG

Nincsenek megjegyzések: