2008. július 4., péntek

A ZESKÜVŐ
Sikerült végre az esküvő után 1 hónappal leülnöm ide és lejegyeznem lányságom "hivatalos végetvetésének" történetét.
Okulásként azoknak, akik ezt még nem tették volna meg, vagy azoknak akik most törik a fejüket ezen,vagy azoknak akik éppen ott jártak az esküvőnkön de semmit nem sejtettek a háttérben történő izgalmakról és azoknak akik sajnos nem tudtak ott lenni :)


ELŐKÉSZÜLŐSDI:
HIVATALOSDI
Naszóval, eljegyzésem után /tavaly decemberben/ azonnyomban kitaláltam, hogy nekem a május 31. szombat délelőtt 11 óra a legszebb időpontnak tűnik és hogy azt rögtön be kell jelenteni a III.kerületi Polgármesteri Hivatalban. Mackóm elballagott és lefoglalta az időpontot.Ezév első részében, valamikor a tél elmúltával, bementünk egyeztetni az anyakönyv vezető hölggyel hogy mi is lesz!Nem tudtuk kit "sorsolnak" ki nekünk???Egy nagyon kedves,40-es vörös hajú, belevaló, mosolygós hölgyhöz kerültünk. Nagyon aranyos volt, elfogadta hogy én sajnos "egy rém konzervatív" ember vagyok , és hogy nem szeretnék gyertyákat, versmondólányt, gépi orgonát, pezsgőt és egyéb "hófehérhaboslányságos" dolgokat. Annyiban engedtem, hogy Ő elmondhat egy kedves, nem hosszú, szép szerelemes verset, olyan esküvőre valót. Mindent megkérdezett, amit hivatalosan be kell írni. Mondjuk azt nem értettük kit érdekel és miért hogy milyen iskolába jártunk, de mindegy, biztos a statisztikához kell/mackó elveszi nyuszit feleségül, ki hova járt oviba és mi volta a jele:)/ !
A legszebb az volt amikor megkérdezte hogy a születendő gyermekünket /ki tudja lesz-e?/ hogy fogják hívni. Mire bemondtam hogy Béla. Mosoly az arcokon, persze gondolták hogy hüjülök, szóval például Kis-Nagy Béla, Nagy-Kis Béla, Kis Béla, Nagy Béla. Bemondtam a mackó-én vezetéknevem Bélát. Erre elhűlt drága párom,és 3 percig nem kapott levegőt.Aztán felmostam és mondtam ehhez az egyhez ragaszkodom; az Ő nevét nem vettem fel, de legalább a gyerek vigye mindkettőnkét! Elfogadta.
Nem vettem fel a Slézinger Ödönné Krunczinger Aranka nevet, mert olyan szintű utánajárással és rengeteg pénzzel járt volna, hogy az csuda!!! Személyi,lakcímkártya,jogsi,forgalmi,útlevél,társaságiszerződésmódosítás,aláírásicímpéldányközjegyzőelőttiséggel, apeh,cégbejegyzésesdi,ipariosztályosdi,blablabla....
Ennyit nem ér, hogy megtudja a világ: elkeltem:)
Tehát vissza a Hivatalhoz: időpont hivatalosan elfogadva, meghívó nyomtatható!!!!

MEGHÍVÓSDI&POSTÁSOSDI
Nyomdász barátunk nagyon aranyos volt és vállalta, hogy az általunk megálmodott és Dani segítségével összedolgozott meghívót elkészíti. Így is lett, rövid idő múlva meg is volt.
Elkezdődött a boritékolás estékbe nyúlva. Volt bordókék,arany,barna boríték arany betűkkel, volt színes boríték színes és kék tollal megírva, feldíszítve matricákkal.Szép sorban egy valag pénzért postára dobtunk, kb.200 meghívót, a töbit személyesen adtuk oda.Ment külföldre is és ment itthon is szépen. Legalábbis azt hittük, hogy kiment!Frászt kézbesítette ki a Posta!!!!!!!!!!Utólag a napokban is kiderült hogy volt aki nem kapta meg:( Nagyon szomorú vagyok emiatt, mert olyan örömmel hívtunk meg mindenkit és nem értettük hogy mi történt???
Elsőként küldtem pl.Sanyiéknak/Vele az a kuriózum hogy egy évben egy hónapban és egyazon napon születtünk-oroszlánok a négyzeten/ és a napokban tudtam meg hogy nyista levél!Ráadásul ott laknak a kerületben.Na pont Ő volt aki nem kapta meg, így aranyos kis családjával lenaradtak a nagy eseményről:(
Svájcba is küldtem, de soha nem ért oda....ez 2 hete derült ki.Lila boríték arany betűkkel, sőt kértem hogy ne gépi bélyeg legyen rajta, hanem valami rendes nyalós-képes!
Sorra jöttek a telefonok még az esküvő előtt is, hogy egy ismerőstől tudják meg hogy férjhez megyek.Baromi kellemetlen és ciki volt!
Innen üzenem a Magyar Postának,, hogy szégyelljék magukat /ez finom volt és nőies/! Igaz ezt megírtam nekik emailben az ügyfélszolgálatra, de válaszra sem méltattak!Tanulság, ha valaki meghívót küld küldje tértivevényes-ajánlott-biztosított levélként!Igaz hogy az 5* kerül annyiba ,de talán megkapják a vendégek:)

KAJÁLÁSOSDI
Körülbelül 55-60 főre számoltuk ki a kajálási létszámot , tehát ennyi kajajegyet nyomtattunk ki.Hihihi!
Saját emlékeinkre hagyatkozva,a régi jól bevált Trófea Éttermet szúrtuk ki, a Zuglói övezetben /Erzsébet kir.útja/. Nagyon szeretem a vadászház jellege miatt, nem puccos, a,kaja finom nagyon és mindenki mosolyog őszintén. Jó választás volt!!!!!!!!!Mint mindig:)
Lefoglalóztuk és esküvő előtt 2 héttel odamentünk egyeztetni a séf úrral.Nagyon kedves ember, igazi gentleman és nagyon szereti a szakmáját!!!!Mi pedig Őt kedveltük meg nagyon és ajánljuk mindenkinek!Korrekt, alapos ember, mindent a vendégért!Viszik is a jóhírét szerte a világon!!
Az esküvői ebéd alatt is odajött a terembe, figyelt hogy minden rendben legyen, az ételek mennyeiek voltak és a torta igazi meglepetés volt/ az étterem ajándéka a torta ilyenkor meg szülinapkor.Mondta a Séf úr, hogy egy nagyobb 55 fős téglalap alakú torta lesz, nem volt éppen fotó róla, ilyen és ilyen ízű és ha kérjük akkor külön pénzért beborítják marcipánnal. Kértük.Sejtelmünk sem volt milyen lesz.Na amikor behozták akkor elállt a szavunk, olyan színű marcipánnal volt bevonva mint a ruhám /pedig nem látták hogy nem vagyok hófehérke/ ovális volt a nagy rész és a tetején egy másik kisebb ovális emelet, feldíszítve majdnem olyan virágokkal mint az esküvői csokrom, /ezt sem láthatták/ valami mesés volt!A vendégek azt gondolták hogy mi terveztük, pedig nem; ez volt az igazi meglepetés!A tetején tüzijáték! !!!Ritka hogy ennyire figyeljenek a vendégre!
Teríték szép volt /ebben férjem keze is benne volt, mert vett a kedvemért gyönyörű futókat és hozzávaló szalvétákat az asztalokra:) A pincérek nagyon kedvesek voltak, gyorsan vitték a tányérokat, lehetett bármi kívánság azt teljesítették azonnal.
Lényeges volt hogy ment a klíma, mert a legmelegebb szombatot fogtuk ki:)

RUHÁSOSDI
Macinak elmentünk öltönyt venni a MR.Sale-hez /Weiner Leó u./ és jól tettük.Nagyon szép öltönyt vettünk Neki és később az inget és a nyakkendőt is ott kaptuk meg. Szép választék, korrekt áron, kedves szakképzett személyzet,ajánljom minden kedves férfi olvasómnak!!!!
Számomra a legnehezebb része a dolognak a saját ruha kiválasztása tűnt, de játszi könnyedséggel megoldottuk:)
Előre bocsájtom, hogy nem szerettem volna bérelni ruhát, mert csak. Lett volna lehetőségem, mert Maci-néninek/ Maci Anyukájának/ a házában van egy nagyon kedves szalon.De én nem szerettem volna és kész! /ilyen megátalkodott pipi vagyok/
Szóval nekiestem az internetnek meg persze szóban mindenki ajánlott egy jó ruhaszalont.Nem találtam semmi jót magamnak, amit kinéztem az vagy drága volt vagy úgy néztem volna ki benne, mint egy kötözött sonka:)
Működő hatodik érzékemre halgatva, Macit kirángattam a Kőbányai piacra, mert ott régebben voltak ruhakészítők. Ja, a belvárosi butikokba onnan hordták a drága cuccot.
Szóval egy szép vasárnap kimentünk és koppantam, mert már 3 éve megszűnt ez a készítő. Ajkam lebiggyent, Maci az örök optimista /hálás vagyok ezért Neki!!!/ mondta hogyha már ott vagyunk menjünk nézzünk körül, tepsi-ügyileg.
Ahogy bandukoltunk, egyszercsak a rengeteg ruhaerdő közepén felbukkant egy szép adag kosztüm.Anyunak láttam meg egyet, mert persze Ő is ruhakeresésre adta a fejét!Gondoltam megnézek egyet, meg persze addigra láttam ott egy matróz-nadrágkosztümöt is magamnak.
Belebújtam az egyik ilyen nadrágos- ancúgba, hát kedves gyerekek olyan jót röhögtem magamon, hogy az csak na.Kicsit rájöttem hogy milyen szép nagy kerek csípőm és fenekem van, fedélzetmosásra is használhatnám:Vileda-bugyit rám!Vagy például a foci EB-re lehettem volna labda!Na mindegy...
Egy nagyon bájos, tört magyarsággal beszélő hölgy volt ott, mint kiderült Irmina a neve.Szóval Irmina nálam egy picit teltebb volt és alacsonyabb; így átérezte hogy bajban vagyok ruhailag.Kérdezte hogy milyen alkalomra kell, mondtam esküvőre, de én leszek az ara/ papagáj/! Hozott egy ruhát és kérte bújjak bele a kedvéért.Elképedtem hogy én ruhába bújni, Maci is látta hogy gyűlnek a felhők, de olyan kedves volt Irmina hogy gondoltam röhögés ide vag yoda beleugrom. Na az ugrás az túlzás, beletömtem magam a szoknyába;édes voltam egy földigérő szoknyában, rózsaszín csíkos malackás zokniban.Aztán jött a felsőrész, azt nem tudtam egyedül becipzározni.Tehát a "hurkatöltés" után belenéztem a tükörbe és csodáűk csodája, egész jól éreztem magam. Adott hozzá egy áttetsző arany stólát és gyerekek kész volt a menyasszony!
Maci rámnézett és elmosolyodott, tudta telitalálat!!!!
Szóval Irmina beelőzte az elegáns drága belvárosi szalonokat!!!!Kedves volt és még az árból is engedett, gyönyörűen vállfára tette, védő nylonzacskóba húzta a ruhát stólástul, majd az egészhez adott egy szép nylonszatyrot és egy névjegykártyát is.Mondta ha bármi kell hívjam!
Máskor is megyek Hozzá és mindenkinek ajánlom a figyelmébe.
Kőbányai piac,bejáraton be, majd balra el, és a saroktól kb.20 méter.
És hogy milyen az élet, Andrea nemrégen járt Lisszabonban, és az egyik elegáns szalonban ott volt a ruhám kirakva! Ja kérem!!!! Irmina-design a világklasszis!
Visszamásztunk mr.Salehez és képzeljétek választottam a ruhámhoz illő inget és egy nagyon szép nyakkendőt!Meg mégegyet ajándékba is kaptunk!
Az esküvő után meg lettünk dícsérve hogy milyen jól harmonizált a ruhámhoz a Medve Úr ruhája:)

CIPŐSDI
Cipőprobléma a világbaj:Anya sejtette /mert minden Anya fel van szerelve szenzorokkal,de az én Anyukám még 800 szenzorral szenzorosabb/, Anya tudta hogy idétlen kislányának nem könnyű, mondhatnánk baromi nehéz lábbelit találni!Mint Hamupopócskának, próba próba után.Szóval beröfögtünk Macival a Humanicba és elsőre találtunk egy platina színű:) balettcipőt, 2 centis sarokkal! Na ezzel le is tudtuk a topánkázást. Kérte mackóm, hogy ugorjak már bele egy arany színű 8 centis magassarkúba. Megtettem neki, felhúztam a lábamra és a székből felálltam, majd vissza is ültem.Ennyi! Számomra nem járható út, én ugyanis biztos alapokon szeretek állni.Rájöttem, aki képes ilyen emeletes csodákban trappolni, az kb. a felem kilóban!
Bridzsikém! Mindig csodáltalak ezért!

SMINKESDI
Na ez volt egyébként a leghúzosabb problémám, de Mártának hála megoldódott ez is.Esküvő előtt egy héttel kb. átjött és kifestett , nagyon ügyes lány. Igaz az esküvőn a szájfényt megettem az ajkaimról, tehát lenyaltam. A szemfestékem kicsit leolvadt a 33 fokban , de így is jól néztem ki /magamhoz képest/.

HAJCIHŐ
Na ez zúzósabb volt mint számítottam rá; modell nem leszek!!!Nem is akartam. A hajamat is Márti alkotta meg, ezt azóta is emlegetik, milyen klassz volt, mindig ilyen loknis legyen! Frászt!
Szegény Márti hajnal 6-tól 10-ig csinálta!!!A hajam közben kikészült, a fülem megsült egy kicsit.A hajba való rózsákat amiket állítólag lehet készen kapni, csak én nem találtam?, az esküvő előtti este aplikáltam rá egyenként a hullámcsatokra.Majd a rózsaszálakat lefestettem fekete lakkfilccel, ne látszódjanak.
Erzsike hozott kölcsön egy jó kis hajsütő-loknizó kézikészüléket, amivel Márti alkotott!
Kaptam még hozzá extra erős hajlakkot is, amit az esküvő után fél órát próbáltam kimosni a hajamból:(
Gyönyörű lett az egész egyébként!!!!!!Tényleg ilyen jó még sosem volt a frizőröm! Köszönöm Márti mégegyszer, a vizsgád előtti hajazást!

AUTÓSDI
Gondoltam anno megboldogult lánykoromban, hogy talán hozzám az esküvői ceremóniázásra való kocsikázáskor két dolog illene: Hummerrel beszáguldani a Fő térre vagy egy oldalkocsis motoron bebrummogni.Van ugyanis egy igazi antibácsis bőr motoros sapkám:)
Na ezekből semmi nem lett, a bátyám ugyans aranyos volt és felvállalta az ifjú pár autóztatását!A szép bordó autóját lemosatta az alkalomra és kapott egy kis finom virágdíszt is.Volt benne klíma , ami egyébként szó szerint életmentő volt, külön köszönet érte! Anyósom drága a maga 82 évével ugyanis állta a sarat és a meleget, de azért a meleg győzött, és a 48 fokos bónapon a Fő téren kicsit nem érezte jól magát.Szóval ekkor jött az én bátyám és betuszkolta finoman az idős hölgyet a fridzsiderbe/mármint a klimás kocsiba/ és jegelte a problémát!


VIRÁGOZÁS
Szeretem a szép virágokat /jó ember vagyok akkor?/, és szerettem volna fréziacsokrot.Csak volna mert felhomályosítottak, hogy az sajnos ilyenkorra már kipurcan virágilag, tehát válasszak mást. Jó , de mit?
Izgatott egy kis gömb alakú csokor, de aztán beláttam hogy gömbnek itt vagyok én , a virág inkább kecses finom legyen.
Maci ismer egy bájos virágos- hölgyet, aki évtizedek óta köti neki a virágokat.Meg persze az eddigi összes nőjének, anyósának, anyósszerűségnek családtagnak és stb.Nekem is Irénke készítette az eddigi csokraimat, nagy szeretettel.
Most végre megismertem és halgattam rá; elmondtuk milyen lesz a ruhám és Ő ajánlott egy egyszerű, nem túlcsicsázott orchideacsokrto. Na én nem vagyok oda az orchideáért, de gondoltam hallgatok rá.
Hát hálás is vagyok ezért Neki, olyan szép lett a csokor /még 2 hétig tartott esküvő után/ hogy az csak na!!!
Macinak is készített egy finom, decens kis díszt.

FOTÓZKODÁS
Sokadik probléma volt, mert nem volt ismerős fotós. Az egyik kedves baráti házaspár esküvőjén volt egy csende fotós, aki szimpatikusnak tűnt akkor. Igen ám, de nem láttuk még az akkori képeket, azt sem tudtuk hogy lehet elérni.
Aznap amikor bementünk egyeztetni az anyagkönyv vezetővel a dolgokat, kint üldögéltem az aulában.Odajött egy kedves Úr, aki kérdezte esküvői dolgokat intézünk.Mondtam igen, erre finoman ajánlotta hogy Ő ott szokott fotózni, és hogyha gondoljuk nézzük meg a képeit.Nincs vételi kötelezettség, csak pillantsunk rá a munkájára.Halkszavú, kedves ember; megnéztük a fotókat!Maci rámhagyta ha gondolom maradjunk ennél az Úrnál, egy előszerződést írtunk, pénz nélkül, ha kell szóljunk vissza. Visszaszóltunk és Ő fotózott az esküvőn! Nem zavart senkit, csendben dolgozott, soha nem volt útban ,nem zavart a ceremónia közben senkit sem. Profi és ismerte a terepet!
Szóval ceremónia végén, gratulálók elfogytak 1 óra után; mondta Majtényi Úr menjünk a Zichy kastély kertjébe, ott szeretne fotózni.Odamentünk.Na kérem , engem aztán lefotózni azt csak paparazzik tudnának, ha nem látnám őket!Utálom ha fotóznak, nem vagyok én modell!
Ennek az embernek sikerült viszont olyan képeket készítenie, amit még soha senkinek! Az esküvői képek szuperek lettek, nem beállított képek hanem természetesek!Látszik rajtuk a boldogságunk!Végignevettük az egészet és ebben me kis része volt a fotós személyének.,Nem rőltette ránk magát, nem állított be minket, csak ajánlotta hogy így vagy úgy legyünk!
Most én ajámlom Őt, aki szeretne bármilyen rendezvényen klassz képeket:)
http://majtenyifoto.hu/

Nincsenek megjegyzések: