2009. augusztus 14., péntek

NYARALÁS III.

Hasunk teletömése után útra keltünk eredeti úticélunk, Kőszeg felé. Szép vidéken vitt az utunk, majd bekalandoztunk végre a kis csodavárosba.Megkerestük a Gyöngyvirág Panziót, és kellemesen lcsalódtunk: végre nem vágtak át, azt kaptuk ami a weboldalukon van.

Miután birtokba vettük a szobánkat, és aludtunk 2 órát a melegre való tekintttel, meg persze tele volt a pocink és ki voltunk nagyon az előző napok munkái miatt, szóval városlátogatásba kezdtünk.Képek alul feliratozva.

Furcsának találtam hogy 17 órakor lehúzzák a rolókat a boltok, néhány borozó és cukrászda, valamint pár étterem van csak nyitva. Beszéltünk egy estig nyitvatartó pékségben dolgozó fiatal lánnyal, hogy mit csinálnak a vele hasonló korúak eténként. Nos semmit nem lehet szórakozni helyben, ezért átjárnak Sopronba és Szombathelyre.Furcsa, nemde?

Sok minden zárva van, pl. a két Patika múzeum.Az egyik teljesen bezárt, a másik pedig keddtől péntekig van nyitva, 11-17 óráig.Nos ezt az időintervallumot nem sikerült belőni...

Kicsit kihaltnak is tűnt Kőszeg, bár járkáltak turisták itt-tt. Mondjuk a hétvégi Ostromnapokon voltak, gyanítom máshonan jöttek át autóval.Kíváncsiak voltak a törökök kiüzetésére!Megfordult a fejemben, mi lenne ha az ostrom közben ordítanék, hogy hajrá törökök,éljen Hakan Sükür! (ő egy focista) Nem mertem ilyet elkövetni, számolva a fejlevágással!

A város egyébként tényleg édes, kb.2 óra alatt bejárható. Voltunk a szénsavas kútnál,ittunk igaz Vasas vizet.A kútban is látható a vastartalom miatti rozsda. Igazi szénsav van benne, nagyon finom!Nyammmm!!!!

Megnéztük az esőáztatta Főteret, emiatt el is maradt az ostrom, másnap tartották meg, és megkóstoltuk a langallót, meg a kürtős kalácsot!

Októberben visszatérünk Kőszegre, Orsolya napi mulatság lesz!Orsolya napkor hajtották be a ridegállattartásból az állatkákat télire, nos ez lesz majd gasztronómiai köntösbe bújtatva!!!!Ott a helyünk, a Gyöngyvirágban!!!!

Tábornokház

Városháza

Város kút

Hősök tornya

Kőszegi utcácska

Lakóház közvetlen a Vár háta mögött

Öregtorony /Zwinger/ persze zárva, kulcs valahol a távolban

Jézus Szíve templom /maga a csoda/

Jurisics-vár

Kapu gyönyörű díszekkel, mellete a becsületkassza az eladó kis dolgokkal