2011. november 2., szerda

KARÁCSONYRA VÁRVA 1.


Szentendrén a kis ékszerdoboz városkában megnyílt egy igazi kis ékszerdoboz-boltocska. A Hubay-ház, azaz a Karácsonyi Kiállítás és Szalon.
Hétfőn Snoopyval kikocsiztunk és belátogattunk a kis házikóba.Örömmel konstatáltuk, hogy Szentendre egész területén fizetni kell  a parkolásért, éjjel-nappal. Talán csak a piros lámpánál nem kell, amíg az ember álldogál egy helyben az autójával! Szóval leparkingoltunk, adakoztunk az automatába, majd besétáltunk az ódon hangulatú kis házak közé.Nagyon szép napos időnk volt és relatív nem volt sok turista.Igaz akikkel találkoztunk, azok irdatlan hangosan kézzel-lábbal magyaráztak, spagetti-kajáló olaszok voltak.Hogy ezek egyszer az életben nem üvöltöznének, az csak akkor fordul elő, ha éppen néma valamelyikük!Szerintem nincs is néma olasz!
Na szóval rátaláltunk a múzeumra.Kívülről egy felújított háznak néz ki, de belülről már nagyon izgalmas hely!




Az ördög tudja csak igazán miért húzott ide a szívem! Sok-sok évvel ezelőtt jártam Németországban, Rothenburgban, ahol van egy meseszép városrész!Igen várossá nőtte ki magát, a városban! Kathe Wohlfahrt karácsonyi mesefalujáról van szó: http://www.wohlfahrt.com/ .Nos oda is visszahúz a szívem!
Szóval a Wohlfahrt birodalom kicsinyített mása ez a múzeum-bolt, jó ide betérni.Sok mindenben hasonlít és visszatértek az emlékeim!
Belépődíj nincs, csak a fotózásért kell fizetni.Megvettem a jegyet és nekiindultunk a Karácsony felfedezésnek!
Egy gigantikus méretű koszorú fogadja a látogatót, belga díszítésnek véltem.Csodás színek, finom anyagok jellemzik!Snoopyval azon filóztunk, hogy tudnám az ajtónkra feltenni; nagyobb mint a lakás bejárata!!Kapura való!Nos nem vettük meg!
A bejárat felett egy angyalkás óra mutatja, hogy megy az idő!Igaz elfelejtették átállítani a téli időszámításra; emiatt a frász jött rám, kvázi lejár a parkolójegyünk címszó alatt!Szóltam és mondták a nénik, hogy csak a tulaj tudja visszatekerni!Ja vissza a jövőbe!
Találtunk nagyon sok régi és új díszt is!Lehetett válogatni, pénz és ízlés dolga!!!Próbáltam sokat fotózni, ide felpakolom szépen, de azt ajánlom menjetek és nézzétek meg!!!A vitrinekben meseszép régi díszek sorakoztak, volt ott 1880-ból való is!!!



Találtunk egy csomó retro-díszt is, és be kell vallanom, nagyon jó minőségűek voltak!Nem a kínai plasztik-cica egyesület műanyag kreálmányai, hanem bizony igazi üvegdíszek! Mint gyerekkoromban! Végre!!
Itt azért majdnem meginogtam és a kezem már nyúlt, hogy bepakoljak egyet a kis bevásárló kosárkánkba, de ellenálltam és nem vettem báránykát! / igaz később elcsábultam és vásároltam egy macit/








Gömbök minden mennyiségben, színben, méretben:



Találtunk egy jó pár feldíszített fenyőfát, kinek melyik tetszik alapon:
Klasszikus fehér díszes:
 Hófehér gyümölcsös:
Hófehér piros gömbös:
 Klasszikus tobozos:
Rusztikus /szerintem talán elzászi / :
 Klasszikus fehér díszes, macis:

A mosoly addig tart, amíg rám nem dől a nagy fa /kezemben a becserkészett maci-dísz/ :

Nincsenek megjegyzések: