2009. április 28., kedd

DANI FŐZ

Most kaptam emailt arany Danimtól, aki beszámol élete első rántotta-készítéséről!
Idézet a 16 éves, éhes fiatalember vacsikészítési élménybeszámolójából:

"Haza jövök full éhes vagyok, és kenyér meg sajt.... főt tojással ezaz. Nah ez amihez semmi kedvem nem volt, ezért benézek hűtőbe mintlátok sok tojást meg sajtot meg ezazt. Megfog négy tojás hmmm ránotta?! Megvallom kicsit paráztam tőle mert eddig kaját nem csináltam életembe soha egy szendvicsnél bonyolultabbat, dehát próbacseresznye. Még egyszer Zuzmiéknál csináltam vele rántottát és akkor jól megfigyeltem. Elöször föl mentem Péterhez megkérdezni hogy ugye olaj- aztán tojás a rántottába. Hát jó, megkeres serpenyő olaj tojás, és füstölt sajt +reszelő. Hátjó olaj serpenyőbe- de mennyi?- Mama úgy érzésre szokta hát én is. Egész jól néz ki körbe forgatom mint ahogy szokták. Na tojást már vertem fel, az menni fog. De hogy jut ki a tojásból a tojás? Hát zuzmi huga, simán hozzá vágja széléhez és kettényílik. Aha.... Gondoltam én is ilyen laza leszek, elöször hozzá vágom csak megreped ... Másodszor már folyik de irányítani kell hogy a tálba menjen:D Pár tojáshéj darabkát kiszedtem, majd menni fog a többi háromnál. Aha nem:D ugyan így bár a harmadik tojásnál már egész jó voltam a negyediknél már megpróbáltam egykézzel ahogy a nők szokták, nem jött össze de nem para. Összekevertem ez szerencsére ment:P Láng gyújt rá olajos serpenyő, hát kicsit hagytam, kábé 3-4percet nem tudtam hogy az olajnak felkell-e fornia vagy sem...Beleönt tojás trutyi. Akkor kezdett furcsa lenni a dolog amikor a tojás alulra került az olaj meg belepte:O Hát mondom, belefér első rántotta elkezdtem kevergetni, eszembe jut hogy a sajtot kikéne szedni a csomagolásból és ráreszelni- egy kis kapkodás- amikor ez megvolt megint kevergetem a rántotátt hogy ne égjen oda vagy mit tom én. Akkor vettem le a tűzről, amikor sercegett és világosbarna árnyalatott kezdett kapni a tojás. Kevergetésemnek hála olyan császár morzsa jellegű lett és sajt hát az eltünt.
Nah a nagypróba, kiraktam tányérra megvártam amíg lehül, aztán rájövök háát a sóó, az nuku. Megsóz megkostol és szerintem egész jól sikerült, mondjuk a füstölt sajtot akkor se éreztem, meg olyan császár morzsa jellege volt mint fentebb említettem, de azért én csináltam és büszke voltam rá. De még mindig éhes vagyok... ""

Nincsenek megjegyzések: