2012. október 17., szerda

ERDÉLY ARANYKORA 1.

Egy szép szombati hajnalon nekiindultunk Erdély meghódításának!Kb.550 kilométer volt előttünk és nem is gondoltam volna, hogy a fenekem autóülés formájú lesz majd estére! Maci hősiesen bírta a köhögőrohamokkal tarkított utat, én mondjuk ezt kevésbé toleráltam! De tartottuk magunkat! Az autó szuper volt, mint ahogy a sofőr és a mitfahrer is!!! Az úton dumálás és röhögés váltotta egymást!
A határon a magyar oldalon senki nem volt, a román részlegen 2 unatkozó vámtiszt nézegette meg az útleveleket.Na szépen átjutottunk és meg kellett vásárolni a román autóutakra a matricát.A magyar oldalon közel a határhoz, a benzinkútnál kávét és benzint lehet kapni, pisikélni is ki lehet menni, no de matrica az nincs!?nem igazán értettem, de ha csak ezt az egy dolgot nem érteném, boldog ember lennék!
Szóval a határnál megvették a sofőrök a matrica nevű, egy darab A4 oldalas papírt!
Onnan aztán meg sem álltunk egész Nagyváradig, ott fotózkodtunk és kinyújtottuk elmacskásodott lábainkat!Itt inkább az elkalózkodott póló a lényeg és hogy nem dőlt ki a lámpaoszlop:

Hagrid háza a tök-ültetvénnyel, Harry Potter filmjéből:

Tovább indultunk és legközelebb Kolozsváron álltunk meg városnézésre. Megnéztük a felújított Mátyás-szobrot és a háta mögött magasodó Szent Mihály Templomot.Egyébként ez Erdély második legnagyobb alapterületű temploma, a brassói Fekete Templom után.

Invitálás vörös szőnyeggel:
Csodálatos üvegablakok mögül mosolygott a napfény:

Orgona is volt, csak sajnos éppen nem játszott rajta senki:

Maci nem engedte hogy bemásszak a ruhásszekrénybe, pedig volt bent lámpa és hősugárzó is.(Gyengébbek kedvéért a gyóntatószék nevű intézménybe nem ülhettem be kicsit!!!)
Miután kifényképeztük magunkat,a téren álló monumentális Mátyás-szobrot csodáltuk meg!

Elsétáltunk Mátyás szülőházához is:

A ház előtti terecskén az volt az érzésünk, mintha Szentendrén lennénk.Hangulatos kis kávézók teraszán külföldi és helybeli fiatalok üldögéltek, oldalt a biciklik leállítva.Kézművesek kínálgatták portékáikat!Szóval nagyon kis békebeli idill volt!
Próbáltam úgy fotózni, hogy az elektromos légvezetékek ne lógjanak bele a képekbe, mert erre felhívták a figyelmemet, nagy röhögések közepette!Kitaláltuk hogy úgy díszítenek karácsonykor, hogy feldobálják a lampionokat és biztos eltalálnak egy vezetéket, amiből lesz áram!

Utunk végül is véget ért a Sinfalvi Kereki Vendégházban, célba értünk!

Vacsora, tábortűz közbeni csillag-lesés után nyugovóra tértünk!Hideg volt az este a tűz körül, harapni lehetett a levegőt!
Miután Maci sajnos betegen vágott neki az útnak, köhögésekkel tarkított éjszaka után a reggeli ébredéskor vettem észre, hogy kedves Férjem kiköltözködött az éjszaka leple alatt a 16 ágyas nagy hálószobába!