2009. május 16., szombat

HASTA LA VISTA

Inkább asztalra vissza!
Csütörtökön volt szerencsém kávézni a Vista Cafeban.Nem először járok a Paulay Ede utcai kávéházban , amely étterremként is működik.
Eddig nagyon jó tapasztalataim voltak:a cappuccino finom volt, a házi málnaszörpjük is érdekes ízű volt/korsóban, a tetején mirelit málnákkal/, a legjobb viszont a lecsójuk volt/piros kislábasban/.
Csütörtök este viszont fejére állt a világ:amikor odaértünk 1/2 7-kor csak egy pár volt, gondoltam nyugodt beszélgetésünk lesz.Leültünk barátommal a kávéház relatív közepére, mert az a nem dohányzó rész.A pincér érkezett és rendeltünk: én kértem "egy nagy adag valamit"/persze kávét!/ ami forró és sok.Latte macchiato volt a válasz.Bólintottam.
Andris kíváncsi volt , hogy milyen kávéból főzik a finomságokat.Na itt a pincér szeme kerekedett egyet és finnyásan azt válaszolta, hogy természetesen Illy kávéból/honnan kellene a kedves vendégnek tudnia ezt magától?/. Az kitűnő, jött a válasz és egy cappuccino lett rendelve. Valahogy itt még nem gyanakodtam...
Nos kávék megjöttek szépen:a cappuccino az még csak rendben volt-1,5 dl körül, tejhabbal és kis keksz a tányéron.Az enyém a latte mindentbele az viszont borzalmasan nagy bögrében jött,szerintem fél liter volt és az íze a zaccból préselt mosogatóronggyal ízesített löttyhöz hasonlított.Tény meleg volt, sok volt és barna.Ja meg kesz is volt a tányéron:1 darab, 1*1,5 cm méretű.Beledobáltam naivan 2 darab édesítőt, azután még 2 darabot. Semmi íze nem volt.
Eliszogattam az este folyamán, mert nem óhajtottam botrányt okozni.
Közben az éttererm kezdett megtelni: a hátam mögötti asztalhoz csajok érkeztek, szép sorban kettesével/lehet hogy kézen fogva?/.Elkezdtek csacsogni!!!Most értettem meg a férfiakat:ez rémes:Olyan volt nekem, mint a született feleségek , szex nélkül, NyúJorkban...Rémes!
Az egyiküknek a hangja a Scholl-reklámból ismert,szombat esti frász táncos sellő-lányáéra hasonlított.Iri/ngó/tált a hangja!!!Nyafogtak egymásnak a salátákért és a pincérek odavoltak ezért. Nos néha csönd lett:olyankor ettek vagy párosan kimentek valahová.Gyanítottam dohányoznak vagy mellékeshelyiségbe sétafikáltak akkor.Olyan hangerővel beszélgettek két saláta között, hogy nem hallottam Andris mit mond az asztalnál nekem.
Azután jött a meglepetés:Krunczinger Aranka zongoraestje következett élőben!!!Brühüühühühü!
Na itt már egyáltalán nem lehetett még a salátástányérokat sem hallani, elnémultak ők is, azután hazamenekültek...
Mi még kitartottunk, el kellett fogyasztanom a barna lötyit és aztán feladtuk a harcot.9 előtt meglógtunk , az utcán kellemes "csönd" volt.Csak a kocsizajt lehetett hallani.
Macinak meséltem és levonta a végső konklúziót:miért kell ilyen puccos helyre menni, ahol élőzene van? Majdnem nyakonvágtam.
Régen amikor ez normális dolog volt, hogy XY bárzongorista esténként zongorázott, a kedves Szüleim hallották egymást az asztalnál!Persze nekik nem jutott eszükbe , ellentétben velem, hogy le kellett volna csapnia zongora tetejét!!!!!Akkor csönd lett volna.És punktum.

Nincsenek megjegyzések: