2008. augusztus 1., péntek

HALLATLAN TÖRTÉNET

Jut eszembe egy régi történet hal-ügyben.
Any és Apa elmentek bridzselni a közelben lakó baráti házaspárhoz. A bátyám és én /a 2 hős/ otthon maradtunk, ki -ki a maga szobájában szöszmötölt. Na egyszer csak csöngettek; az ajtóban állt Gyuri bácsi, a fogorvos, kezében 2 óriási tükörponttyal.A halak egy narancssárga centrumos zacsiban fickándoztak. Tátott szájjal álltunk Gyuri bácsi előtt! Odaadta a zacskót és elviharzott! Nem tudta mit hagyott ki, ha ott maradt volna!
Felmértük a pillanatot és cselekedtünk: megtöltöttük a fürdőkádat vízzel és a nylonzacsit beledobtuk. Valahogy, mint gyakorlott pecások, kipecáztuk a nylont a kádból és menekülőre fogva a dolgot, kirohantunk. Aztán leoltottuk a villanyt a füriben. Néha visszasettenkedtünk és megnéztük mit csinálnak a halak? Azt mondjuk gondoltuk, hogy nem másznak ki,de hátha bridzselnek! Riasztottam Anyát telefonon. A vonal másik végén enyhe csönd volt érzékelhető. Szerintem a kártyalapok akkor estek ki a kezéből!Höhöhö!
Játszottak tovább, és estefelé hazatértek a halakhoz!Na akkor már beállt a klinikai halál szerintünk. Az egyik szerencsétlen lebegett, a másik talán lesüllyedt a vízben.Aggódtam nehogy megfulladjon!
Frászt aggódtam, azon rinyáltam hogy megdöglöttek, mert nem játszottunk velük és sötétben voltak. Anya kapcsolt, hívta Piroskát az akkori házmester nénit.Piroska jött, a maga 130 kilójával és mikor meglátta a "döglött halakat" igen jót kacarászott.Nem haltak meg, csak mit tudom én miért, feldobták az uszonyukat! Uszonyatosan pocsékul érezték magukat a fürdőkádban! Talán ha bedobtam volna nekik egy sárga gumikacsát jobb lett volna???
Lényeg, hogy nagyon finom rántott szeletek lettek belőlük!Nem haltak hiába!
Apa mindeközben igen jól szórakozott halász családján!

Nincsenek megjegyzések: