2008. július 19., szombat

DON KI HÓTE, EL A MANCCSAL
Avagy hiperaktív szélmalom eladó

Nem politizálás következik, csak nem-értésemnek adok hangot.
Mindig is érdekelt a környezetvédelem, napi szinten. A bolygót egyedül nem fogom tudni megmenteni, de tenni érte biztos lehet kicsiben is. Például szelektív gyűjtjük amit csak lehet és amit hajlandóak szelektív elvinni. Itt a város közepén erre nem figyelnek még teljesen oda sajnos. Miért nekünk kell hívni a szelektív-kuka-ürítő-brigádot hogy tele van a gyűjtőhely; máshol mennek és nézik. Mindegy, hívjuk őket. Miért nem gyűjtik a fémet is külön? Hol vannak a papír-gyűjtő helyek?
Szóval nagyon régen izgat az, hogy hogyan lehet a szelet megszelídíteni; vagy legalábbis felhasználni barátként. Szerettem nézni a „sógoroknál” a szélmalmokat, olyan szép látvány. Nem beszélve Hollandiáról, amit eddig sajnos csak képeken nézhettem.Meg a sajtokat és a tulipánokat is.Brhühüühühü.
Tegnap találtunk a határhoz közel szélmalmokat; persze tátottam a számat és rögtön fel akartam mászni rájuk! A külsejük úgy néz ki, mintha félbevágtak volna egy Boeinget és az elejének a fenekébe egy hosszú rudat nyomtak volna!!
Férjem közölte, hogyha beszélünk a tulajjal, akinél a kulcs van, talán bemehetünk a belsejébe és fellépcsőzhetünk a tetejéig .Ez azért eltántorított egy kicsit, lift nincs?Nincs, csak csigalépcső, jött a válasz .

Jó-jó, felkecmergek mondjuk, ha addig be nem szorul a fenekem a lépcső szélébe. Olyan lehet, mint egy abroncsos szoknya belseje? Nézem néha a nagy amerikai lépcsőzős filmeket, amikor menekülnek,és elgondolom milyen hüjén néznék ki ha beszorulnék, mint Micimackó Nyuszi házába. Ilyen lenne a szélmalom belseje is?
Kérdeztem mi van fent a „repülő” belsejében? Tekercsek, 120 fokban eltologatva, tekercselve, összevissza dolgozva satöbbi. Persze megint hüjültem, mert nem tudom felfogni, az energiát hogy lehet megfogni! Ötletem 220 volt, már egy sincs.
Szóval mat-fiz tanár férjem rájött, hogy nagy falat vagyok neki is! Fizikailag is! Meg úgy egyébként is! Mindegy is, a lényeg az, hogy hiába termel a szélmalom tulajdonosa áramot magának, azt el kell adnia az „ELMŰ”-nek /vagy az ottani áramlatos cégnek/ és majd utána Ő vehet az áramos cégtől áramot magának!!! Totális baromság! Lényeg még, hogy nem termelhet túl sokat, mert azt nem lehet és kész!!!!Nem értem!!!Miért kell eladnom amit hasznosítok magamnak, irtózatos pénzbefektetés árán. SZÉLMALOMHARC!!!
Végső konklúzió: nem veszünk malmot. És punktum.

Nincsenek megjegyzések: