2008. augusztus 26., kedd

BÜKKSZENTKERESZT

Mint írtam az előbb, kimaradt a gyógynövényes túra, így aztán duplán jó lett volna körülnézni a faluban.Nem mertem mondani, hogy álljunk meg, mert akkor még ma is ott ülnék a Füveskertben és szaglásznám a kamillát, a zsurlót és barátaikat. Fájó szívvel átsuhantunk a falun, de megfogadtam visszatérek jövőre egy gyógynövényes túrára!!!
Tüneményes kis hely, érdemes utánanézegetni; én most a templomot raktam fel ide.

Az út átvezetett Hollóstetőn,Répáshután,Almáron,elkerültük Egert, majd irány a Siroki vár.

A várakkal nincs szerencsém.A faluban valahogy kiírások nélkül odataláltunk, köszönhetőleg Maci gps-es génjeinek.És akkor koppantunk egy jókorát.Kérem tisztelettel a parkoló nevű valami lent volt a vár alatt körülbelül 200 méterrel.Légvonalban volt 200 méter , mászásilag jóval több.Azt írták hogy 1 óra parkingolás 400 forint.Közöltem az én drágámmal, hogy 35 fokban velem a várhoz elérni 1 óra /jó ez túlzás!/, aztán vissza még egy.Kempingszékéből kevdesen ránknézett a parkoló úr és mondta, menjünk csak oda nyugodtan fényképezni és forduljunk meg az autóval, ha feladtuk a dolgot. Ez kedves volt Tőle!!
Alant a képek:

Drágáim!Kérdezem én, ha zoomolva ilyen kicsi a vár, akkor milyen messze lehetett??
Tovább mentünk, immár Recsk felé. Újabb csalódás, már szervezésileg.Kiírva vagyon a falu előtt,hogy a Recski Emlékpark kb.4 kilométer.Megyünk a faluban, ott már nincs kiírva.Recsk után egy benzinkútnál érdeklődünk.Felvilágosítást kaunk, miszerint az Emlékparkhoz visszafelé kell menii 2,5 kilométert és az ellopott tábla mutatná, hogy még 6 kilométer a falu másik határában.Erről ennyit!Nem másztunk vissza!Megőrizzük emlékezetünkben Recsket a leírásokból!
Betértünk viszont enni a Mátrakeresztesi Óvár nevű étterembe! Tüneményes a környezet, és persze megint volt patak!!!A kaja rémes volt, felejthető élmény, ne menjetek oda!!!!!!!!!A Mátra miatt érdemes volt arrajárni!
Irány Parád és Parádsasvár!!Bájos környék megintcsak.Maci megígérte hogy elvisz egy ólomkristály-csiszolóhoz.Ez felvillanyzott!
Meg is érkeztünk egy kis manufakturához! Nagyon kedvesen fogadtak és amint kiderült a fiatalember volt a csiszoló! Ő sajnos éppen elment, szállított valahová, de az Édesanyja ott volt és Ő foglalkozott velünk!Bűbájos asszony volt, Anya jutott eszenbe róla.Kedves volt és segítőkész, de nem volt sok.Hagyta hogy felfedezzem az összes csodálatos dolgot.Persze nem bírtunk ellenállni!Vettünk ezt-azt, köztük megoldódott egy pár karácsonyi ajándék is!Az ólomkristály röfit le fogom fényképezni és felteszem ide majd!!!Höhö
Érdemes ellátogatni ehhez a kedves családhoz.Weboldal nincs egyelőre a palettán, így megadom a címet, ha valaki arra kirándul térjen be.Lefogadom üres kézzel nem jön el onnan!!/persze van más ilyen készítő, de Maci többször járt nála és ezért vitt oda!/
László Ólomkristály:
Kovács László Prádsasvár 3242 Arany J.u.13.