2008. augusztus 26., kedd

HOLLÓKŐ


Gyanítom jártam már valamikor Hollókőn, de az gyakorlatilag általános iskolában lehetett.Tehát mintegy 20 éve! Brühühü, milyen öreg vagyok!
A fogadtatás teljesen új volt, egy óriási, kb.2,5magas holló szobor áll az úton, ahol le kell kanyarodni a főútról. Új lehet a szobor, mert körülötte friss minden beton és virág.


Más is fotózni kezdte a madarat és így nem nagyon tudtam a főúton kimászni a kocsiból pózolni.Így be kell érni ezzel a képpel!
Felmentünk a temető melletti parkolóhoz a napsütésben és végre találtunk egy térképet.Amin sikeresen a fele el volt kopva, így nem láttam az Ön itt áll című jelet.Sebaj, kiszaszeroltuk hol is vagyunk és kis nehézségek árán lebandukoltunk egy msáik parkolóhelyhez,kockáztatva a büntetést.Szégyen lett volna, ha kedden délután megbüntetnek minket.
Besétáltunk az Óváros nevű részbe.Lehet hogy Ófalu volt?Mindegy, a lényeg nagyon szép kis rész, a világörökség része.Joggal!





Ezt a kis kápolnát pontosan a falu bejáratánál láttam.Nagyon megtetszett!De nem tudtam hazahozni!

Már megint kaja!Nagyítani kellene, a Palócleves volt kiírva.De nem ettünk!





Beleszerettem ebbe a kis templomocskába is. Ezt sem hozhattam haza! Ha ez így megy , építek magamnak valami kis házi templomot!Ugye milyen rémes vagyok, aki tudja hol lakom, érti:itt a Bazilika az utca végén! Igaz amikor kicsi voltam sokat jártam bent, mellé jártam ugyanis suliba.Az osztály ablakából odaláttam, és amikor harangoztak mindig beleborzongtam.Mintha ma lenne! Fura mód megnyugtat ha hallom!Most is így vagyok ezzel, hajnal 6-tól, este 10-ig negyed, fél, háromnegyed és egész órakor harangoznak.Tudom ha hallom, akkor itthon vagyok!Egyszer az fogalmazódott meg bennem, ha valaha elrabolnak és kidobnak az autóból , és látom vagy hallom a jó öreg harang hangját, akkor már négykézláb is hazatalálok! Ha elmegyek a Bazilika előtti téren, valami érdekes érzés lesz rajtam úrrá.ITTHON vagyok, ezt suttogják a falak!Tudom ha baj van, bármikor bemehetek.Igaz, nem az év vallásom temploma,de ez mit sem számít!Isten háza nyitva áll előttem is !A falak ismernek engem 37 éve!



Nos találtam még érdekességet, ezt a Szőke-házat!Igaz nem a szőke Tisza mentén!Zoltán kedves!Magának már háza is van itt??!!!






Ezeket a kis tünciket a cserepes háznál láttuk! Egyik sem jöhetett haza velem!!
Viszont a faárusnál kaptam Macitól egy izgalmas kis fadarabot.Most nem írom le hogy néz ki, elég annyi hogy kis házi orsótésztát lehet vele készíteni.Meggyúrja az ember a tésztát és kis darabokra vágja, majd a kis bot segítségével a recés fadeszkán összesodorja.Maci szerint őrült vagyok,mert kitaláltam házilag fogok tésztát gyúrni.Szerinte ha 2 napi dolgozom/éjjel-nappal/ akkor fokozva a tempót 20 dkg orsótészta lesz készen.Nem adom fel az álmaimat és kész!!!
Ja meg vett nekem még igazi fából spagetti adagolót is /úgy néz ki mint egy fa-hátkefe-süni!/.
Mentünk még a falucskában össze-vissza, gyakorolva a "hogyan ne törjük ki a bokánkat"című csürdöngölőst.Olyan autentikusan-idétlenül rakták a köveket, hogy 3 lépést nem bírtam úgy megtenni, hogy ne a földet lessem!Valószínűleg Budapestről, az V.kerületből vitték a melósokat, itt ilyen ugyanis a kövezés!!!Még jó hogy a fotózáshoz egy helyben álltam, mert különben mozgóképek lettek volna!
Nos drága olvasó, itt véget ér a nagy nászúti beszámoló, mert Hollókőről hazafelé az autóban elaludtam.Biztos védekezett a szervezetem az ellen, hogy sajnos hazatérünk a Városba.És persze ezzel az jár hogy az ember idegbeteg lesz, felmegy a cukra és a vérnyomása!!!
Vajon a Bükkben és a Mátrában miért nem voltam idegbeteg???Vissza kell mennem feltöltődni!!!

Nincsenek megjegyzések: