2008. augusztus 29., péntek

FINOMSÁGOK


Nos a rettentően jól sikerült ebéd után, elmentünk a hintához.Nyugi már nem ültem bele, mert akkor persona non grata lettem volna egy perc alatt!Csak megnéztük a gyerekkori helyszínt!
Aztán betértünk a kis közértbe, ami már akkor is ott volt!
Kerestem a régi ízeket, formákat, márkákat,illatokat! Hát nem nagyon vannak már!
Így jár Maci szerint, aki a gyerekkorát keresi!Nem lesz olyan már semmi!Igaza van, de én nem adtam fel!És sikerült is találnunk Anyuval egy pár régi dolgot.Új köntösben!
Tudni kell, hogy amikor mi Csehszlovákiába jártunk, az kb.30 évvel ezelőttről datálódik!Sokszor jártunk oda, az alacsony Tátrába,Táléba! Persze máshová is!
Dúlt a múlt rendszer és én nagyon boldog voltam!Itthon is és ott is!Nos ebből már semmi nem maradt, sajnos!Sem itt, sem ott!A kapitalizmus keze, betette a lábát!
Ezen nem tudok változtatni, kész, punktum...
Szóval azokat a régi dolgokat kerestem,kutattam, amik a boldog gyerekkora emlékeztettek, amikor ott jártunk!!!Akkor még élt Apa is!

Szóval megtaláltuk a Sunquick nevű szörpöt.Ez egy dán sűrítmény és emlékszem csak Csehszlovákiában lehetett kapni.Ott vettünk mindig és hoztunk haza is.Igaz tiltó listán volt, legalábbis ezt mondták!Ajvé,akkor mi csempésztünk narancsszörpöt? Most egy narancs és kettő mandarinnal jöttönk haza!Ez így most vámárunyilatkozatnak minősül!?
Itthon is forgalmazták, fél évig lehetett kapni, mert baromi drágán adták és nem értették miért nem veszik??Mondjuk ha ma lenne, akkor kb.1500 forint lenne, egy fél liter? Nagyon finom, de nem aranyból van, csókolom!!!
Aztán vettünk még Oplatkyt:ostyákat:hihii!Az itthoni ostyan nem olyan jó!
Vettük még a nagy kedvencemet:Kastanyt!Geszenyés csoki!!!!Na ez hasonlított a régi ízéhez!!
Lentilky: olyan mint a smarties, csak finomabb nekem! Ugye milyen nagy dolgokkal lehet örömet szerezni!!!
A cukrászdába nem mentünk be, mert kínai bolt lett belőle!
Gyanítom a csalódás nagyobb volt,mint az öröm.Ezért, most már nem fáj a szívem hogy visszatérjek , a gyerekkori Csehszlovákiámba!

Nincsenek megjegyzések: