2008. augusztus 24., vasárnap

HÉTFŐ

A Diósgyőri Papírgyárba szerettünk volna menni, láttam ugyanis hogy van lehetőség papírmerítésre.Na persze a férjem óvatos volt, felhívta őket.Kiderült /milyen a formám megint!/ hogy most romlott el a gép, és csak a jövő héten jönnek, de akkor sem tudni mikor merülhetek, blabalbla..
Fene essen bele, egyszer szeretnék papírilag merülni! Majd talán Szentendrén egyszer sikerül!



Cserébe megmásztuk a diósgyőri várat.Csupa kisbetűvel!!!



Odaröfögtünk, leparkoltunk végre és újra jegyvétel következett.900 forint per felnőtt! Jó drága, pláne ami utána jött!A bejáratnál kedvesen közölték, hogy csak egyszer lehet bemenni a jeggyel, ha kimegyünk akkor újat kell venni!Igen jó ötlet, mert ha például kint felejtem a fényépezőgépet mondjuk, akkor az plusz 900 forint?


Bementünk a várudvarra.Kihalt volt az egész, csak pár turista lézengett ott rajtunk kívül.A várjátékok szombaton és vasárnap voltak, ilyenkor semmi.Csak a hőség!Találtunk eg y panoptikum feliratot, az ajtó mögötte zárva volt. A msáik felirat felháborított:Vármúzeum, belépőjegy 200 forint! Zárva volt, és nem értettem hogy miután 900 forintért beléphettem egyszer!, akkor mire a plusz 200?!


Továbbmentünk a kihalt udvaron.Találtunk Nagy Lajos korabeli bordó, műanyag székeket!Retro dizájn!
Tök jó volt!Idegenvezetés címén egy 17 éves kislány mondta el azt, amit bárki elolvashat akárhol a vár történetéről!Ez viszont ingyen volt! Höhö




Lépcsőből rettentő mennyiség volt! Egy párra felmásztam, volt ahová csak Maci ment fel!A nagy 120 lépcsőfokoson felmászott és fotózott!60 lépcsőfok után volt a kályha!

A röhej is a tetőfokra hágott!!




Amikor a lovagokat fotóztam/ a fegyvertárban?!/ és a vaku villant, megszólalt a riasztó!Riasztó volt! Megnyugtatott egy másik turista hogy mindenkinél ezt csinálja,a vakura reagál!Többet ne fotóztam! Idegesített a dolog és egyébként is olyan hüjén volt megcsinálva az egész!

Véletlen lementünk egy adag lépcsőn és ott volt az Éremtár.Maci bement elsőként a barlangszerű lyukba, majd kiszólt menjek én is!Bemásztam és ott találtunk egy rahedli állati lábszárcsontot üvegek mögött.Volt egy kedves fiatalember és elmondta a történetet a régészetről, majd felajánlotta hogy verhetünk érmét magunknak! Momdtam Macinak ha akar verjen Ő, nekem nem sikerülne úgysem.Az uram feéből nem lehetett jiverni az ötletet!

Akkorát csapott a nyers érmére, hogy az összecsinálta megát.Kész is lett! Aztán golyóspréssel csinált egyet nekem is!Ja ez a játék 950 forint volt! És neki kellett dolgoznia érte!!

Aztán már nem tudom hol, találtunk egy jelenetetkitömött bábukkal és nem volt kiírva mi a fenét látunk!

Na itt feladtam a dolgot!Elmentünk ebédelni!!!

Diósgyőr elején valahol taáltunk egy szuper Pizza Terasz néven futó, pizzázót!Ez is patak mellett feküdt!!!!!


Rendeltünk két 31 cm-es pizzát. Na amikor kihozták akkor esett le az állam!Az államén vagyok! Ekkora adagot nem bírok megenni, így Macira hagyományoztam a negyedét!
Annyi finomság volt a tetején, hogy a általam készített pizzára ismertem.Kb.3 cm magasan állt a feltét rajta!!!Mennyei ajándék volt a várbeli csalódásom után!!
Itt a cím, aki arra jár menjen be:Pizza Terasz Miskolc ,Nagy Lajos király útja 25.
A meglepetés akkor ért amikor visszamentünk a kocsihoz.5000 forintos csekkes-büntetés, mert állítólag rossz helyen parkoltunk! Ja, a tábla a fűzfára volt felszerelve, kb.2,5 magasan az ágak alatt!
Délután elaludtunk, kimaradt emiatt a barlangfürdő!!!!

Nincsenek megjegyzések: