2008. augusztus 24., vasárnap

SZILVÁSVÁRAD

Végre megjöttünk, jött a kérdés is hová parkoljunk le?Ezt utálom a legjobban!

Na végre találtunk parkolót és megkérdeztük, meddig lehet menni és mennyibe kerül?Az ár nem drága, lenti parkolóban.Ha feljebb merészkedünk a Szalajka-völgybe az csak 900 métert jelent és 900 forintot.Na az nem teszett, végére is kirándulni jöttünk!Leparkoltunk lent!Milyen jól tettük!

Kisvasútnál Maci vett jegyet, a vonat 20 perce elment és következő csak órakor indul.Kitűnő szervezés!Na mindegy, sétáltunk egy kicsit! A cukrom kissé felment!

Háromnegyedre visszatrappoltunk a kisvasúthoz, óvatosak vagyunk ugyanis!Milyen jól tettük!!

Álltunk ott szépen negyedikként,várva hogy majd ha nyílik az ajtó bemehessünk a kisvasúthoz felszállni.Álltunk és álltunk és álltunk!Na egyszer csak hátra néztem ésott állt mögöttünk 60 ember.Ajvé!Ők is jönnek! Megrettentem, avonat nem fog bírni felmenni, nekünk kell majd tolni???

Egyszercsak jött egy német csoport és az idegenvezetőjük megnyugtatta őket, hogy az övék majd a hátsó egész kocsi!Na ez volt olaj a tűzre.Sokan hallották és felháborodtak ezen!

Egész után pár perccel jöttek a vasutasok, az ajtókhoz.A kisvasút akkor már rég visszaért és régi utasok már lemásztak róla!Mi a fenének kellett kint állnunk a napon, nem tudom!

Amit pláne utálok azok az odasomfordálók, a magyarok voltak! A gyereket előretolták a a bejárathoz, és amikor nyílt a kapu benyomták őket elém.Majd tülekedtek a gyerek kezét fogva!

Maci gyors volt és felkecmergett az egyik vagonra és foglalt helyet nekem.Közöltem ugyanis,hogy nem vagyok hajlandó végigállni az utat!Csüccs az uram mellé!Mindenki oldja meg a saját dolgát, mi vártunk eleget!

Nagy cirkusz árán elindult a vonat végre!Németek egy másik vonaton a saját marhavagonjukon utaztak, és bizony volt aki állt nálunk.

Az út szépséges volt és 10 percig tartott.Elhatároztuk lefelé gyalogolunk!

Életem egyik legjobb döntése volt;a másik az volt hogy igent mondtam Macinak a lánykéréskor!!Höhö!!!

Felmentünk a forrásig, ahol a Szalajka patak ered!



Onnan leereszekedtünk a Tóhoz, majd elindultunk a völgyben lefelé.Mesés vidék,tarkítva az erdei múzeummal, a pisztrángteleppel, a fátyolvízeséssel.Az út mindig a patak mellett vezet!





Találtunk elrejtve vízeséseket még az erdőben is,és kristálytiszta tavat is.





A forrásnál teletöltöttem a palackomat jéghideg forrásvízzel! Fenséges volt!Persze utána pocséknak tűnik a csapvíz!

Kb.másfél óra séta után visszajutottunk a parkolóhoz.Aki a 900 méterig megy kocsival , az felét sem látja ennek a csodának!


Maci közölte hüjülve, hogy Ő csak patak mellett ebédel! Mondtam, ez csak a nyaralás idejére szól remélem ,mert a Bazilikánál nincs apatak.Csak csatorna!

Bementünk egy étterembe találomra.A teraszon nem volt hely, ezért beljebb mentünk.Na volt is egy sarokasztal, Maci leültetett oda.Lenéztem és nem a patak folyt ott?!!


Megint pisztrángot ettünk, de itt nem volt olyan különleges panír fűszerekkel, csak úgy ki volt sütve.Finom volt ez is!Nyami!!!

Fájó szívvel továbbindultunk! Gyanítom vissztaérünk még ide, mert addig nem hallhatok meg, amig újra végig nem járom ezt az utat!Olyan volt, mintha a magam El Caminoja lett volna!


Nincsenek megjegyzések: